#2 PREČO SOM TU

MOTTO: Dnes Váš názor nezaujíma 99% ľudí. Preto sa riadim tým 1%.

 

Ja sa riadim pravidlami piatich. Mnohí stavia na prvý dojem, informáciu z internetu, vzdialenosť od domu, na zľavu alebo na odporúčanie. Najdôležitejšie je uvedomiť si, či danej veci rozumiem alebo si myslím, že jej rozumiem. Poďme sa spolu pozrieť na päť dôležitých bodov.


1. prístup – keď som ako študent vycestoval sám pozrieť sa na americký sen, jedna z vecí, ktorá sa mi páčila bol práve prístup. Základná vec a pritom tak zanedbávaná a podceňovaná. Vždy, ak som prišiel do obchodu s oblečením ma privítal úsmev, pozdrav a to isté ma čakalo, keď som odchádzal a nekúpil som si nič a k tomu nevedeli či sa niekedy vrátim. A o to tu práve ide. Dnes, ak sa niečo také stane, je to už zázrak. Tu je povedané všetko.

2. komunikácia – nejde ani tak o to, čo poviem ale ako to poviem. Ľudia nevedia komunikovať. Vedia písať a byť odborníkmi vo virtuálnom svete ale v reálnom svete málokto. Nevážime si zákazníka, nedržíme slovo, termíny neexistujú, ústna dohoda takmer nemožná a písomnej nerozumieme. Tu je povedané všetko.

3. cenotvorba – kameň úrazu. Doslova! Ak nerozumiem čo robím, akú to má hodnotu, ťažko to viem zreálniť. Vidím príležitosť rýchlo predať za čo najviac... Tu je povedané všetko.

4.realizácia – spokojné dodanie = spokojný klient. Ale! Niečo nesedí. Toto malo byť tak, iné tak a na ďalšie sa zabudlo. K tomu fráza práca naviac. A! Kvalita prevedenia a dodržanie termínov! Tu je povedané všetko.

5. záruka – dnes dostať záruku taká aká má byť, je priam vzácnosť. Dodám, zaplať a daj pokoj! Realita dnešnej práce, česť výnimkám a ešte pozáručný servis?, nemožné. Tu je povedané všetko.

 

Týchto päť bodov tvorí 100% ale každý z týchto jednotlivých bodov má svojich 100% a vtedy je práca urobená správne.

 

Mojím ďalším pravidlom piatich je urobiť si prieskum trhu danej oblasti v piatich spoločnostiach, kde si vyberiem finalistu s ktorým pôjdem do obchodnej spolupráce.

 

AK sa Vám môj článok páčil, potešíte ma kliknutím na follow me.